Co všechno se nám na cestě už rozbilo? Budu psát jen o tom, co přestalo fungovat až po vyjetí, ne během přestavby...i tak toho už bylo víc než dost.

Před každou jízdou kontrolujeme základní kapaliny v motoru.

Jedna z prvních věcí, co nám na motoru přestala správně fungovat, byla chladící vrtule. Hrozí u toho, že se při zápřahu motor špatně chladí, až se nakonec uvaří. A to se skoro stalo nám. Teda nám se to stalo, jen jsme akorát zastavili a čekali, až vychladne voda v chladiči, takže to nemělo žádně hrozné následky. Kdo četl náš první týden na cestě, tak ví. Oprava měla několik fází, první jsme jen dali šroub mezi vrtuli a řemenici a přelepili to ducktapem, takže se nám ta vrtule točila pořád na plné otáčky. Do kopce to bylo dobrý, ale jinak jsme normálně motor ani nezahřáli, což není zrovna nejlepší u nafťáků...

Vrtule na našem autě se spíná elektricky. Ze začátku se točí míň a když je potřeba, tak to sepne a roztočí se pořádně. Má to dělat termostat, který u nás ale taky nefunguje a proto celý tenhle problém. Když nám ten šroubek vypadl a vypadalo to na další průšvih při cestě do kopce, tak Leo vymyslel řešení. Spojil kabel od předních světel s kabelem, co vede vrtuli, takže teď když svítíme, tak jede vrtule a když nesvítíme, tak se netočí. Tahle vychytávka se hodí, stejně by se všude mělo ve dne svítit. A je dobrý, když chceme motor trochu zahřát, tak ty světla prostě vypneme. Mohli jsme to i napojit nějak rovnou do kabiny, ale v tu chvíli jsme neměli tak dlouhý kabel po ruce. Zatím nás to nezklamalo, tak uvidíme, jak se s tím popasujeme dál.

Pro holky - takhle to vypadá pod kapotou.

Pořád řešíme tu správnou rovnováhu mezi kouřením a výkonem. U starých naftových motorů je normální, že to trochu kouří, představte si starou avii. No a naše iveco má motor podobný. Ale co si určitě taky vybavíte je, že to moc nejede, což se nám nelíbilo. Naštěstí už předchozí majitel přidal malinko na naftovém čerpadle, takže tím posílil výkon - hodí se to do kopců a na dálnici. Ale následkem bohužel je, že to trochu víc kouří. Tak se tomu aktivně věnujeme a vyměňujeme olej a všechny možný filtry. Dosáhli jsme tak 70% zlepšení! A výkon taky stoupl! A jako bonus nám iveco vydává krásné spokojené kadla kadla! :D

Turbo, no...pro holku taková ta imaginární věc v motoru. Pro mě už ne. :D Když vám najednou přestane jet auto do kopce a i když šlapete na pedál a pořád nic, tak se člověk trochu opotí. Teda mně to nepřišlo, ale Leo byl najednou nějaký bledý. Tak jsme stavěli a šli zas rozdělávat kus motoru. Prý přidřené turbo. A to je prej drahý. Když se k tomu Leo dostal, tak se to nějak otočilo a už to přidřený nebylo...horší to bylo dát zpátky. To ukroutil půlku šroubů na tom, tak jsme si pro jistotu koupili nějaký tmel na turbo, co nám ho ucpe. Když jsme ho tam namontovali zpátky, tak další výzvou se stalo do něj nějak nalít olej. Normálně se to prý dělá injekční stříkačkou. Tu my s sebou ale nevezeme. Tak jsme tam různými způsoby nakonec dostali asi 3 kapky oleje a u toho polili všechno kolem...Nezbylo nám tedy nic jiného, než zkusit nastartovat a doufat, že se to nepřidře než tam trochu ten olej doteče. A ono to klaplo!

Příběh o chladiči je v předešlých příspěvcích, bylo to napínavé, ale nějak jsme ho dali do kupy. Zatím slouží, můžeme jen doufat, že to chvíli vydrží.

Pokaždé, když auto začne vydávat nějaký nový zvuk, tak se opotíme, vypínáme hudbu a posloucháme, odkud to jde. Když to neustává, tak zastavujeme a radši všechno překontrolujeme. Tento postup se nám zatím osvědčil a už máme za sebou nějakých 3000 km. Tak nám držte palce, ať to naše Iveco dá a my si můžeme prohlédnout další kus světa! :)